Astazi continuam sa prezentam 4 competente critice de care cu totii avem nevoie in viata de zi cu zi. Pentru cei care nu au citit sau vor sa-si reaminteasca prima parte a articolului, aceasta poate fi gasita aici.
Continuam cu patru competente importante, ceva mai tehnice de aceasta data, pe care trebuie sa le dezvoltati, in cazul in care nu ati facut-o deja:
Managementul vietii private
Intimitatea si transparenta trăiesc la capetele opuse aceluiasi spectru social, dar fac amandoua parte din aceeasi problema etica a confidentialitatii vietii private.
Zumzetul intimitatii este diferit de confidentialitatea mediilor sociale, care este la randul ei diferita de cea a retailerilor online, de cea a IoT-urilor, a big data, a emailurilor si a cautarilor din jurul confidentialitatii de business.
Oamenii pot obține adesea beneficii semnificative din partajarea detaliilor lor personale pe masura ce profita de avantajul unor servicii online relevante si utile. Totusi, o data colectate, businessul exploateaza si monetizeaza adesea informatiile personale, lasandu-i pe oameni expusi si plasandu-le informatiile intr-un pericol iminent.
Da, protejarea si intarirea confidentialitatii este o povara in plus pentru afaceri, dar lipsa ei crează riscuri pentru utilizatori si scade increderea. Iar increderea joaca un rol cheie in practic orice forma de inovare.
Circulația libera a informatiilor personale care respecta confidentialitatea va avea un efect contrar, alimentand si cultivand inovatia. Optimizarea riscurilor si a recompenselor in randul persoanelor implicate conduce la o noua forma de inovare si eliberarea unei noi valori economice. Marea provocare care se afla in fata consta in stabilirea si respectarea cadrului legal care faciliteaza partajarea inovatiei dincolo de granite in mediul de afaceri global.
Intelegerea ambelor parti ale acestei ecuații va fi o abilitate critica pentru generatiile viitoare.
Managementul informatiei
Inca din 2008, Roger Bohn si James Short, doi cercetatori de la Universitatea din San Diego, California, au realizat un studiu pentru a determina cantitatea de informatie pe care oamenii o asimileaza in creierul lor in fiecare zi.
Rezultatul a fost ca, la nivelul acelui an, americanul mediu petrecea 11,8 ore in fiecare zi consumand informatii, iar acest numar a crescut cu 2,6% in fiecare an de atunci. Alte tari afisează valori similare. Oamenii sunt expusi astazi la mult mai multa informatie decat in trecut.
Cum putem gestiona cat mai bine toata aceasta informatie? Cum putem fi mai isteti in privinta informatiei pe care o consumam si a surselor de unde o obtinem?
Abilitatea noastra de a gestiona efectiv intrarile si iesirile proprii de informatii personale ne va determina in mare masura abilitatea de a concura pe piata globala a talentelor in viitor.
Managementul oportunitatii
In prezent peste 54 de milioane de americani sunt freelanceri. Un studiu din 2014 dezvaluie ca 88% dintre freelanceri se considera proprietari ai unei mici afaceri si sunt foarte implicati, iar 97% dintre ei sunt incantati de idea de a lucra independent. A fi freelancer este o forma de antreprenoriat.
Cand pornesc la drum, majoritatea freelancerilor incearca sa-si mareasca veniturile pur si simplu lucrand mai mult. Dar o data ce isi parasesc joburile si incep sa dedice 30-40 de ore pe saptamana afacerii lor, exista doar doua moduri de a face bani – fie să devina mai specializati pentru a mari pretul pe care-l pot cere, fie prin angajarea altor freelanceri, care sa lucreze sub umbrela proiectului lor, dandu-le libertatea de a aborda proiecte mai mari, de un nivel mai inalt.
In anii care vor urma vom vedea mai multi freelanceri cultivand specialitati si formand echipe, care-i vor ajuta sa castige venituri mai mari ca inainte.
In acelasi timp, companiile din asa-numita sharing economy deschid ușa pentru un nou tip de profesionisti cum ar fi soferii Uber, profesionistii locali, muncitorii gata sa intre imediat in actiune sau managerii proprietatilor AirBNB. Toate intra intr-o categorie de tranzitie pentru noua era a topaitului intre joburi, in care barierele de intrare sunt cazute si prin care tinerii isi pot gestiona programul si performantele fata un sef care sa le dea tarcoale.
Managementul tehnologiei
Primul iPhone Apple a intrat pe piata in 2007. De atunci, noi instrumente au aparut in fiecare zi. La ce ar trebui sa fim atenti si ce putem da la o parte?
Cu senzori ce devin omniprezenti in viata de zi cu zi, vom ajunge rapid sa purtam pantofi inteligenti, sa dormim pe perne destepte, sa mancam mancare inteligenta, cu tacamuri inteligente, in timp ce ne privim copiii jucandu-se cu jucarii inteligente.
Alegerea noastra in privinta tehnologiei defineste cine suntem si abilitatea de a functiona intr-o lume din ce in ce mai dependenta de tehnologie.
Foarte curand vom dezvolta app-uri pentru dronele noastre, casele noastre inteligente, pentru animalele de companie, mașini, haine si chiar pentru prietenii imaginari.
Relatia noastra cu tehnologia personala va continua sa fie o provocare continua, iar imbunatatirea competentelor in acest domeniu va fi deosebit de avantajoasa.
Bogdan Buzdugan este parinte, manager si autor de continut, pe propriul blog: http://www.buzdugan.com.ro/blogmanagement/
Suntem bucurosi si ii multumim pentru ca s-a alaturat echipei de contributori EDUPerformance.