Less is more. Avem nevoie de foarte putine lucruri pentru a fi fericiti. Acestea sunt direct legate de acel „DE CE” care ne reprezinta. De valorile noastre. Elemente ascunse undeva printre frustrari. Pentru ca nu e timp. Nu e timp pentru a vorbi cu noi insine, a evalua unde ne aflam si incotro mergem. Dar e timp pentru „zgomot”, pentru ce ne transfera altii, atat la job cat si in viata personala.
In vartejul autoimpus in care traim, am adaugat in ecosistemul propriu foarte multe accesorii nenecesare.
Sa luam o foaie goala. Less is more.
Cum asa?
Sa facem o simpla evaluare:
- Cate lucruri detii si nu le folosesti? (haine, bijuterii, mobila).. Less is more. Spatiu. Da, avem nevoie de spatiu mai mult ca de aer. Spatiu de gandire si concentrare spre acel DE CE si valorile noastre.
- Oferta abundenta cu care suntem bombardati, pentru consum, ne complica alegerile. Hrana, candva simpla, devine tot mai complexa. Stim ca oamenii sanatosi, care ajung la varste inaintate, mananca simplu si putin.
- Copilul tau iti cere tot mai multe lucruri? Un nou model de smartphone, o tableta, etc.. Nu stii cum sa raspunzi, de cele mai multe ori cedezi si i le oferi? De ce?
- Exista o multitudine de carti si teorii de parenting, educatie si management. Care ne complica existenta. Parintii nu mai stiu ce sa aleaga si traiesc cu o invinovatire continua sau transfera responsabilitatea educatiei integral catre scoala.
- Creativitatea si Inovatia se dezvolta mai bine intr-un mediu cu putine resurse, simplificat. De ce? Raspunsul este intuitiv: avand la indemana putine resurse, copilul este fortat sa gandeasca si sa gaseasca solutii, fapt care ii dezvolta foarte mult aceste abilitati. Asa ca, dragi parinti, ganditi-va inainte de a umple camera copiilor cu jucarii.
Less is more
Copiii nostri observa, simt, inteleg mai mult decat ne dam seama. Problema este ca preiau aceste comportamente de viata aglomerata drept naturale. Si asa se dezvolta ei.
Eu constientizez ca viata simpla din familia si orasul in care am crescut era propice acumularii, performantei, autenticitatii. Pentru ca aveam spatiu. Si liniste. Astfel ca pot sa incetinesc ritmul si sa ma reasez in acel context, cu anumite ajustari, pentru a recalibra resursele de care dispun si reporni la drum.
Dar cum reusim sa oferim copiilor nostri aceasta paradigma? Less is more.
Va invitam sa cititia articolul Parintii nu sunt proprietarii copiilor, autor Mirela Horumba.
Ioana Arsenie este parinte, antreprenor, consultant de business (Trusted Advisor) si fondator EDUPerformance.
„Noi, la EDUPerformance, credem cu tarie ca momentul sa se produca o schimbare de paradigma. Performanta nu este data de elite, acei 2-5%. Performanta poate obtine orice copil, pe zona sa preferata, care trebuie descoperita si hranita in cel mai bun cadru posibil, cu instrumente optime. De aceea am creat EDUPerformance. Sa contribuim la transformarea piramidei.”