Mergem la școala din septembrie…..

Peste câteva saptamani elevii se vor întoarce in sălile de clasa sau in fata unui calculator….ce își doresc sa găsească atunci cand se gandesc la educatie, ce așteptări au de la profesorul din fata lor sau pe care il vad in fata laptopului/ tabletei????

Sunt convinsă ca acel profesor care ii va întâmpina cu zâmbet, optimism si caldura va face mult mai ușoară petrecerea orelor! Sunt multi copii pe care ii simt triști pentru ca reîncep școala, oare orele petrecute la școala nu le putem transforma in activități relaxante, pline de creativitate si stimulative???

Contextul actual ne prezintă tot mai des ,,bubele” sistemului de invatamant, elemente lipsa sau mecanisme disfuncționale in școală. Cred in continuare si in existența aspectelor pozitive, putin vizibile pe care le putem evidenția in acest context….cum putem face asta??? Una dintre soluții sta in puterea fiecăruia dintre noi, sa arătam încredere in potențialul fiecărui elev, sa credem in elevii noștri si astfel susținem implicarea, motivarea si viitorul acestora.  Elevii au nevoie de încurajare, da, dar de încurajare reală.. Nu vrei să creezi un mediu în care nu există prețuire și recunoaștere; vrei să creezi unul în care laudele pe care tu le oferi sunt valoroase pentru că tu le utilizezi judicios.

Chiar dacă online-ul a ajuns să domine această relație, astfel încât majoritatea mesajelor pe care profesorii le transmit elevilor cu ajutorul dispozitivelor digitale, acest lucru nu ar trebuie să înlocuiască relația directă de comunicare cadru didactic-elev. Cele mai important aspecte care lipseste atunci cand ne gandim la relatia educationala in context online tine de contactul direct, de relatia umana directa, de zambetul sincer si de empatia pe care o simti atunci cand esti langa elev.

Conexiunea personală cu un profesor care a insuflat pasiune și inspirație asupra temei pe care o predă, o stare de bună dispoziție, un sens al vitalității determina  incredere si entuziasm, dorinta de a pasi spre treptele unei educații si a unei formari personale calitativa. Un an școlar cald, productiv in care sa clădim relații cât mai solide cu elevi si intre elevi, in cele din urma, acestea sunt cele care contează!!!

Lect.univ.dr. Cristina Ghiță este Lector univ.dr. în cadrul Departamentului de Formare a Profesorilor,

profesor in romania

Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București și are o experiență semnificativă din poziția

de trainer pentru cursuri de dezvoltare personală cu adolescenții și ținerii.
Tema tezei de doctorat a vizat subiectul comunicării persuasive în mediul educațional. Până în prezent are un număr de 20 de articole de cercetare științifice publicate în reviste internaționale.
Se consideră o persoană fericită deoarece are ocazia de a face ceea ce îi place și pentru că este înconjurată de oameni frumoși.
Este pasionată de scris și de citit, iar în timpul liber preferă să merg la cinema, este fan filme românești. Consideră că tot ceea ce facem ne definește ca oameni!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.